Επιστροφή

Απάντηση σε ερωτήματα του Συλλόγου Εργαζομένων του Δήμου Μεταμόρφωσης.

Μεταμόρφωση, 18 Δεκεμβρίου 2020

Γραφείο Τύπου

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θέμα: Απάντηση σε ερωτήματα του Συλλόγου Εργαζομένων του Δήμου Μεταμόρφωσης.

 

Κατόπιν στάσης εργασίας, πριν λίγες ημέρες, από εργαζομένους της Διεύθυνσης Καθαριότητας και Περιβάλλοντος στο Αμαξοστάσιο του Δήμου Μεταμόρφωσης, ο Δήμαρχος, Στράτος Σαραούδας, ζήτησε και είχε συνάντηση με ολιγομελή αντιπροσωπεία των εργαζομένων για την καλύτερη διεξαγωγή διαλόγου και φυσικά για την τήρηση των προληπτικών μέτρων.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε καλό κλίμα, όπου ο Δήμαρχος και ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, Στέλιος Σαριδάκης, άκουσαν όλες τις ανησυχίες της αντιπροσωπίας και των επικεφαλής των δύο σωματείων, δίνοντας τις σχετικές διευκρινίσεις και απαντήσεις.

Ακολουθεί το σχετικό ενημερωτικό σημείωμα το οποίο συντάχθηκε σε συνεργασία με τις αρμόδιες Υπηρεσίες και φυσικά τη Διεύθυνση Καθαριότητας και Περιβάλλοντος και το οποίο «απαντά» γραπτώς σε όσα ζητήματα αναφέρθηκαν.

 

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

(η αρίθμηση είναι κοινή με κείμενο των σωματείων)

1.Υπερωρίες:

Η μικρή καθυστέρηση εκκαθάρισης μέρους της περί του λόγου δαπάνης, οφείλεται στις ειδικές συνθήκες που επικρατούν λόγω πανδημίας (άδειες ειδικού σκοπού, απομακρυσμένη εργασία κα), στο συνακόλουθο όγκο εργασίας σε συνάρτηση με τη δεδομένη χρόνια έλλειψη προσωπικού σε υπηρεσίες ευθύνης, καθώς και στην επί τρεις (3) σχεδόν εβδομάδες μη πραγματοποίησης δημοτικών συμβουλίων λόγω μη απαρτίας.

Πλέον, οι υπερωρίες του Σεπτεμβρίου των υπαλλήλων της Διεύθυνσης Καθαριότητας  και Περιβάλλοντος κατατέθηκαν στις 13 Δεκεμβρίου, ενώ στις 27 Δεκεμβρίου έχει γίνει η εκκαθάριση για να πληρωθούν οι υπερωρίες του Οκτωβρίου, όπως κάθε χρόνο.

Δηλαδή οι υπερωρίες του Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου του 2020 μεταφέρονται σύμφωνα με την νομοθεσία στο νέο οικονομικό έτος (2021) και πρόκειται να καταβληθούν με την έγκριση του νέου προϋπολογισμού,  όπως άλλωστε είθισται τα τελευταία χρόνια.

Την ίδια στιγμή πρέπει να επισημανθεί ότι οι υπερωρίες των διοικητικών υπαλλήλων υπολείπονται σε σχέση με τους υπαλλήλους της Καθαριότητας κάποιους μήνες (έχουν πληρωθεί τις υπερωρίες τους μήνα Ιουλίου).

Επομένως, αντιλαμβανόμαστε το πρόβλημα, γίνεται οτιδήποτε καλύτερο από την αρμόδια υπηρεσία και μάλιστα παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει υποχρεωτικότητα για την καταβολή των υπερωριών στις 13 και 27 κάθε επόμενου μήνα, γιατί είναι πρόσθετη αμοιβή.  

2.ΜΑΠ:

α) Για τα ΜΑΠ του 2014 και 2019 συνομολογούμε στο να δοθούν ως χρηματική αποζημίωση στους εργαζομένους, εφόσον φυσικά έχουμε και την ανάλογη θετική γνωμοδότηση της νομικής μας υπηρεσίας. Όσο για τα ΜΑΠ του 2020, τον Δεκέμβριο η Διεύθυνση Καθαριότητας και Περιβάλλοντος κατατέθηκε η σχετική μελέτη για κόστους  σχεδόν 104.000€, με διάθεση προφανώς για βελτιωμένη ποιότητα και μεγαλύτερη ποσότητα (η αντίστοιχη μελέτη του 2019 ήταν ύψους 60.000€).

Η εντολή που έχει δοθεί από τη δημοτική αρχή για τα ΜΑΠ, είναι να βελτιωθεί η ποιότητά τους, το οποίο ωστόσο για να συμβεί, χρειάζεται η συμβολή όλων μας. Και φυσικά η καταγραφή και η έγκαιρη (από τον Μάιο) κατάθεση από τους εργαζομένους στην αρμόδια υπηρεσία των απαραίτητων προδιαγραφών και της εμπειρίας τους.

δ) Όσον αφορά στην Προληπτική Ιατρική των εργαζομένων, αποτελεί σημαντική προτεραιότητά μας και αυτό καταδεικνύεται καθημερινά από τις δράσεις μας. Βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη πρόγραμμα εμβολιασμού, ξεκινώντας από την 3Κ η οποία δεν έχει εμβολιαστεί ξανά (έχουν κάνει το αντιγριπικό εμβόλιο και έχουν ελεγχθεί για αντισώματα, ενώ ακολουθεί σύντομα και το εμβόλιο της ηπατίτιδας). Μετά ακολουθούν και οι υπόλοιποι εργαζόμενοι.

Παράλληλα οφείλουμε να αναφέρουμε τον ορισμό πλέον Ιατρού Εργασίας και την συνεργασία με ιδιωτικό διαγνωστικό κέντρο για προληπτικά τεστ COVID, πέραν του ΕΟΔΥ, όταν φυσικά υπάρχει ανάγκη σύμφωνα με τα ιατρικά προληπτικά πρωτόκολλα. Η έμφαση που δίνεται στην προληπτική ιατρική, είναι εμφανής και από τους πρόσφατους περισσότερους από τρακόσιους (300) προληπτικούς ελέγχους σε εργαζόμενους και στην Καθαριότητα.

3. Είναι γνωστή και δεδομένη η βούληση και προσπάθεια τόσο της δημοτικής αρχής, όσο και του αρμόδιου αντιδημάρχου να ασκείται χρηστή διοίκηση, με ακεραιότητα, ισότητα,  αλληλοσεβασμό και δικαιοσύνη. Χωρίς διακρίσεις και χωρίς παρεμβάσεις στην Υπηρεσία. Να μη στοχοποιείται κάποιος εργαζόμενος, καθώς μέσα από την κοινή τους συνεργασία και το γεγονός ότι αποτελούν πολύτιμο πόρο για τον Δήμο, προκύπτει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Όλοι έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις, τα οποία απορρέουν από  τη θέση και φύση της εργασίας τους, τα οποία είμαστε διατεθειμένοι να υπερασπιστούμε με κάθε μέσο.

4. Κατόπιν μιας πρώτης διερεύνησης του θέματος αυτού, δεν διαπιστώνουμε διάθεση πειραματισμών, ενώ πληροφορούμαστε ότι υπάρχει η κατάλληλη ενημέρωση σε κάθε αλλαγή συνεχόμενων πόστων, βαρδιών και ωραρίων. Άλλωστε η συγκεκριμένη  αρμοδιότητα ανήκει στην Υπηρεσία και δεν πρέπει να γίνονται έξωθεν παρεμβάσεις. Τα πάντα εξαρτώνται από το διαθέσιμο ανθρώπινο δυναμικό και τα διαθέσιμα μέσα, έναν απαρχαιωμένο στόλο οχημάτων, τον οποίο ήδη ξεκινούμε να αντικαθιστούμε. Φυσικά είμαστε στη διάθεσή σας να δούμε μαζί κάποια περίπτωση που ίσως να διέφυγε της αντίληψής μας.

5. Σύντομα προχωρούμε στην εκδήλωση ενδιαφέροντος την ενοικίαση σχετικού χώρου για την Υπηρεσία. Παράλληλα προχωρούμε σε εκδήλωση ενδιαφέροντος για τη δημιουργία ενός νέου αμαξοστασίου, ενός πράσινου σημείου και νέου Δημαρχείου. Για το νέο Δημαρχείο ήδη έχει υπάρξει μια πρώτη επικοινωνία μεταξύ των αρχηγών των δημοτικών παρατάξεων.

6. Χώροι εργασίας:

Κτήριο Δεληγιάννη: Υπενθυμίζουμε ότι κατά την ανάληψη των καθηκόντων της νυν δημοτικής αρχής, η Διεύθυνση Καθαριότητας και Περιβάλλοντος στεγαζόταν σε έναν μικρό για τις ανάγκες της υπόγειο χώρο και πλέον έχει μεταφερθεί σε δικό της κτίριο.

Και γνωρίζετε καλά ότι μετακομίσαμε σε έναν καλύτερο και ανώτερων δυνατοτήτων χώρο, με μηδενικό σχεδόν κόστος και παράλληλη εξοικονόμηση πόρων από την ξενοικίαση χώρου χωρίς προδιαγραφές.

Η νέα έδρα της Υπηρεσίας στην οδό Δεληγιάννη διαμορφώθηκε τάχιστα (με γραφεία κλπ), ενώ υπολείπονται εργασίες για την διαμόρφωση αποδυτηρίων, τουαλετών και μπάνιου στο υπόγειο. Εργασίες που αναμένεται να ολοκληρωθούν στα μέσα Ιανουαρίου. Τη στιγμή που οι εργασίες συνολικής διαμόρφωσης του χώρου ξεκίνησαν τον Μάρτιο και εν μέσω πανδημίας.

Καλό, λοιπόν, είναι εφόσον γνωρίζουμε, να αναγνωρίζουμε και την πρόοδο που συντελείται. Να αναγνωρίζουμε το αυτονόητο, την αλήθεια. Ότι δηλαδή μετά από στασιμότητα ετών, σε λίγους μόλις μήνες υπάρχουν σοβαρές εξελίξεις και αναβαθμίζεται η συγκεκριμένη Διεύθυνση.

Κοιμητήριο: Έχει εγκριθεί η ανακατασκευή των χώρων αυτού. Οι εργασίες ξεκινούν άμεσα και αφορούν στη δημιουργία νέου κυλικείου και χώρων κοινού-επισκεπτών.                                                                                                                                        

Αμαξοστάσιο:  Έχετε δίκιο και είναι ένας από τους λόγους που έγινε η προμήθεια νέου οικίσκου. Ο χώρος των αποδυτηρίων που παραλάβαμε ήταν σε άθλια κατάσταση και σημείο μόλυνσης.

Κατόπιν τούτου, προβήκαμε σε καθαρισμό του χώρου (επιδιόρθωση ηλεκτρολογικού εξοπλισμού και υδραυλικών εγκαταστάσεων), τον οποίον παραδώσαμε  στους εργαζόμενους. Μετά λύπης μας, διαπιστώσαμε ότι στο χώρο αυτό συστεγάζονται, δίχως έγκριση και με ευθύνη εργαζομένων, δύο ζώα συντροφιάς, χωρίς να τηρούνται οι στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής.

7. Δεν υπάρχει ή τέθηκε οποιοδήποτε ζήτημα ιδιωτικοποίησης. Δεν αμφισβητούνται οι θέσεις και ο ρόλος των υπαλλήλων στη φύλαξη. Η ιδιωτική εταιρεία φύλαξης έχει καθαρά ενισχυτικό ρόλο, με μέλημα την αύξηση της ασφάλειας στη Μεταμόρφωση, όχι την υποκατάσταση των υπηρεσιακών.

8. Η Διεύθυνση Καθαριότητας και Περιβάλλοντος λειτουργεί σε 24ωρη βάση, αργίες και εξαιρέσιμες μέρες. Αν τηρούνται οι νόμιμες προϋποθέσεις και δεν δημιουργείται πρόβλημα  στην εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας, δεν είμαστε αρνητικοί σε αιτήματα για άσκηση ιδιωτικού έργου.

9. Η φιλεργατική στάση της παρούσας δημοτικής αρχής, καθώς και ο σεβασμός στο δικαίωμα στην εργασία είναι γνωστά και δεδομένα, όταν μάλιστα υπάρχουν ελλείψεις προσωπικού.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η αναμενόμενη πρόσληψη των δεκαεπτά (17) υπαλλήλων. Όπως γνωρίζετε, η Διεύθυνση Προσωπικού, με αρωγό τη δημοτική αρχή, έχει ήδη στείλει τα απαραίτητα έγγραφα στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση, της οποίας την έγκριση αναμένουμε, ώστε να δημοσιευθεί σε ΦΕΚ και να ξεκινήσουν άμεσα εργασία. Με δεδομένες τις ανάγκες του Δήμου σε προσωπικό όχι απλά συνομολογούμε αλλά με αδημονία αναμένουμε να υπάρξουν άμεσα εξελίξεις.

…………………………………

Σε αυτό το σημείο οφείλουμε να προτείνουμε, για να μην υπάρχουν παρερμηνείες για το τι ειπώθηκε κατά την αναφερθείσα συνάντηση, σε περίπτωση που κάποια ανακοίνωση παρεκκλίνει της πραγματικότητας, να ανασκευαστεί.

Και για την αποφυγή ανάλογων παρεξηγήσεων στο μέλλον, προτείνουμε όλες οι προτάσεις- απαντήσεις, τόσο των συλλόγων-σωματείων όσο και της δημοτικής αρχής ή των υπηρεσιών να γίνονται εγγράφως.